Zahradní neformální setkání Neuronu 2019

Na sedm desítek hostů se sešlo na tradičním neformálním Zahradním setkání NF Neuron. Hosté z řad vědců napříč obory, vědečtí mecenáši, partneři či novináři dlouhodobě se zajímající o vědu měli možnost se navzájem potkat u sklenky vína, seznámit se a popovídat si o novinkách nejen z oblasti vědy. Zahradní slavnost se konala v zahradách Vratislavského paláce. Za příjemnou atmosféru večera děkujeme hostům, a také partnerům večera: Musa catering, Likor, Café Tibet, Kitl a Louky květ.

NOVINKY & AKTUALITY

Nečekané objevy, šťastné náhody,
tvrdá práce i splněné sny.

Elegance molekuly dotančila k nejvyšší sledovanosti v kinech

Přímý přenos divadelní hry Elegance molekuly o životě biochemika Antonína Holého, který objevil řadu antivirotik využívaných při léčbě HIV/AIDS či hepatitidy, se stal nejnavštěvovanějším „filmem“ prvního dubnového víkendu. Představení Dejvického divadla sledovalo v kinech po Česku rekordních 28 tisíc lidí. Vznik divadelní hry o biochemikovi Antonínu Holém podpořil Neuron a Monika Vondráková shrnula, v čem je tento příběh stále tak jedinečný.

Čeští vědci z Expedice Neuron jsou na stopě dlouhověkosti

Vědci ostravské Přírodovědecké fakulty a brněnského Biofyzikálního ústavu Akademie věd ČR objevili v RNA žraloka malohlavého možný klíč k jeho dlouhověkosti. Podle nových zjištění žralok v rámci svých molekulárních procesů využívá enzym typický pro odolné nádorové buňky. Paryba, která se dožívá i více než 400 let, se stala hlavním zájmem Expedice Neuron Za žralokem malohlavým, která se v roce 2022 vydala na Island odebrat vzorky a objevit tak klíč k impozantní evoluční kličce.

Expedice Neuron 2024: Získejte na terénní výzkum až 1 milion korun

Přihlaste se do 20. dubna do nového ročníku grantového programu Expedice Neuron 2024 a získejte na svůj terénní výzkum až 1 milion korun.